cinemaΘεσσαλονίκη

Οι αφίσες του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

main

cinemaΘεσσαλονίκη

Οι αφίσες του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης


Η ιδέα της σειράς των τεσσάρων αφισών στηρίζεται σε ένα από τα βασικά στοιχεία του σινεμά και της εικόνας: την έννοια του κάδρου.

Το κινηματογραφικό κάδρο είναι το πεδίο δράσης του ενορχηστρωτή των πλάνων, του σκηνοθέτη, ο οποίος χρησιμοποιεί το κάδρο για να πλάσει τις εικόνες, τα πλάνα της ταινίας που οραματίστηκε. Το κάδρο είναι μέρος της πραγματικότητας και βάση-φόντο του σινεμά μυθοπλασίας. Μέσα του τεκταίνονται και τεκμαίρονται «πράματα και θάματα».

Οι αφίσες του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Κάθε κινηματογραφικό κάδρο και κάθε πλάνο «είναι ουσιαστικά ένα καλλιτεχνικό προϊόν διαφορετικό από την αντικειμενική πραγματικότητα» [Rudolf Arnheim]. Κάθε κινηματογραφικό κάδρο και κάθε πλάνο είναι ταυτόχρονα και πλάνη του χρόνου. Σύμφωνα με τα λόγια του πατέρα του χωροχρόνου, «η διάκριση σε παρελθόν, παρόν και μέλλον είναι απλά μια ανθεκτική έμμονη πλάνη» [Albert Einstein].

Οι αφίσες του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Οι φωτογραφίες είναι παρμένες από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης (Θερμαϊκός, δυτικές συνοικίες, ταράτσες στο κέντρο, προβλήτα στην Αρετσού). Έχουν, δε, το φως και την ατμόσφαιρα του φεστιβαλικού Νοεμβρίου.

Σχεδιασμός: Red Creative, Φωτογραφίες: Σίμος Σαλτιέλ.

 

Οι αφίσες του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Ποια είναι η άποψη σου;

Αρέσει σε %d bloggers: